Blog

  • Gyermekek táplálása növényi alapon
    Szerző: Dr. Juhász-Keglovits Klára A gyermekek táplálása központi kérdés minden szülő életében. Számos ajánlás, közkeletű hiedelem és családi szokás útvesztőjében kell eligazodniuk. A gyermekek korai táplálása erőteljesen meghatározza fejlődésüket és a hosszútávú egészségüket is, így kiemelten fontos már az elejétől
  • Könyvajánló karácsonyra
    Ha még nincs ötletetek, hogy mivel lepjétek meg szeretteteket vagy magatokat az Ünnepre, akkor itt a remek lehetőség! Az utóbbi hónapokban több remek teljes értékű növényi étrendbe illeszthető recepteskönyv is megjelent hazánkban, magyar emberek tollából. 1. Kóstolj bele a teljes
  • Hogyan állítsd össze a teljes értékű növényi étrended?
    Szerző: Dr. Tőzsér Berta Egy döntően növényi alapú, alacsony zsírtartalmú és kevéssé feldolgozott növényekből álló étrend drasztikusan lecsökkenthetné a magyarok legtöbbjénél előforduló megbetegedések kockázatát, mint pl. a magas vérnyomás, szívinfarktus, stroke, cukorbetegség, rákos megbetegedések, mozgásszervi megbetegedések, autoimmun betegségek stb. Ezt
  • Konferencia másképp – élménybeszámoló a BSLM 2022 konferenciáról
    Dr. Koncz Klára Már az elején szeretném leszögezni, hogy ez egy élménybeszámoló, a saját szemszögemből és semmilyen tudományos alapot nem tartalmaz az írás, csupán véleményt és élményeket. Amikor 2021 elején elhatároztam, hogy valami hasznosat szeretnék tanulni, nem gondoltam volna, hogy
  • Az alvás és a váltott műszak
    Szerző: Dr. Csépes Tímea Napjainkban a váltott műszak igen elterjedtté, sőt a társadalom nélkülözhetetlen elemévé vált. Az emberek körülbelül 20%-a dolgozik váltott műszakban élete során. Számos szakmát érint, többek között az egészségügyi dolgozókat, a rendőröket, a tűzoltókat, az irodai dolgozókat,
  • Sütés-főzés olaj nélkül
    Szerző: Dr. Csépes Tímea A teljes értékű növényi étrend kapcsán a legtöbb ember számára az a legmeglepőbb, hogy sem a sütéshez, sem a főzéshez nem használunk olajat. Ennek egyszerű a magyarázata: a növényi olajok ugyanolyan feldolgozott, finomított termékek, mint például
  • Az étrend szerepe az alvásban
    Szerző: Dr. Csépes Tímea Az alvás egészségünk egyik alapvető pillére, ennek ellenére a népesség nagy része alváshiánnyal és alvásproblémákkal küzd. Számos viselkedésbeli és életmódbeli tényezővel ronthatunk vagy javíthatunk az alvásminőségünkön. Az egyik ilyen szempont a táplálkozás, amelynek minősége és időzítése
  • Életmódorvoslási hét – Táplálkozás – 2022.06.04
    Rengeteg dolgot nem tudunk befolyásolni, ha az egészségünkről van szó, pl. azt, hogy hány évesek vagyunk, a genetikánkat stb. Azt viszont te döntheted el minden nap, hogy mit eszel, mit iszol és ezzel akár a génjeid megnyilvánulását is befolyásolhatod. Mik
  • Életmódorvoslási hét – Mozgás – 2022.06.03
    Az ember mozgásra született. De vajon mennyi fizikai aktivitás szükséges ahhoz, hogy egészségesek maradjunk? Ha csak 10 percem van edzeni, akkor van egyáltalán értelme? Te mit gondolsz? További infókat találsz honlapunkon és a közösségi média felületünkön!
  • Életmódorvoslási hét – Alvás – 2022.06.02
    Méltatlanul kevés szó esik az orvoslásban az alváshigiénéről, pedig borzasztóan sokat számít az egészségünk szempontjából, hogy mennyit alszunk és milyen minőségű az alvásunk. Tudod, hogy miért nem jó, ha elalvás előtt közvetlenül tévét nézel, vagy mobilozol, számítógépezel? Vajon mit tehet
  • Életmódorvoslási hét – Kapcsolatok – 2022.06.01
    Egy 30 évig tartó, több ezer fős kutatásban azt vizsgálták, hogy min múlik a leginkább, hogy valaki 80 éves korában mennyire lesz egészséges. Az eredmények egyértelműen azt igazolták, hogy azok az idős emberek a legegészségesebbek, akik a kutatás kezdetén azt
  • Életmódorvoslási hét – Stresszkezelés – 2022.05.31
    A stressz elkerülhetetlen manapság. Mit tehetünk, hogy ne betegítsen meg minket? Találd meg a hozzád legközelebb álló stresszkezelési technikát és gyakorold kitartóan minden nap. Te milyen stresszkezelési technikát gyakorolsz? Mi segít neked abban, hogy kitartó legyél benne? További infókat találsz
  • Életmódorvoslási hét – Függőségek- 2022.05.30
    Hihetetlenül sokat tehetsz az egészségedért, ha elkerülöd a különböző káros szenvedélyeket, mint pl. dohányzás, rendszeres alkoholfogyasztás. Persze az a legjobb, ha rá sem szoksz, de ha szükséges, bátran kérd szakember segítségét (háziorvos, életmódorvos, pszichológus stb.) a leszokásban. Neked mi segített
  • Életmódorvoslási hét – Lifestyle Medicine week 2022.05.29-06.04
    A mai napon kezdődik az “Életmódorvoslási Hét”, azaz a “Lifestyle Medicine Week”. A Föld egyre több országában, nemzetközi szinten ünnepeljük azt, hogy lehetőségünk van egészségünkért aktívan tenni az élet több területén is. Figyeld bejegyzéseinket a napokban, hogy megtudd, mik az